Cari Jawatan Kosong Disini.
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post image for Permohonan Bantuan Zakat PKP 3.0 (Semua Negeri)

Permohonan Bantuan Zakat PKP 3.0 (Semua Negeri)

in Berita semasa

Kami senaraikan Bantuan Zakat PKP 3.0 mengikut negeri untuk anda mohon terutama mereka yang terjejas ketika pelaksanaan PKP 3.0 ketika ini.

Bantuan Zakat PKP 3.0

Bantuan Zakat 3.0 ini diperkenalkan oleh Majlis Agama Negeri masing-masing.


Ianya untuk membantu mereka yang terkesan ketika PKP 3.0 ini terutama golongan B40.

Nilai bantuan adalah berbeza mengikut Majlis Agama Negeri masing-masing.

Sebagai contoh, Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) melancarkan Bantuan Zakat Kecemasan 3.0 MAIWP sebanyak RM500 untuk B40.

Manakala Majlis Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang (MUIP) pula memberikan bantuan wang tunai RM200 hingga RM300 secara one-off kepada yang layak.

Anda boleh semak senarai dibawah mengikut negeri anda:

Negeri Link Permohonan
Wilayah Persekutuan
(Kuala Lumpur, Labuan & Putrajaya)
Portal MAIWP
Pahang Portal MUIP
Negeri Sembilan Portal MAINS
Kelantan Portal Prihatin MAIK
Terengganu *
Perak Portal MAIAMP
Perlis *
Sabah *
Sarawak *
Melaka *
Selangor Zakat Selangor
Johor *
Kedah Portal Lembaga Zakat Negeri Kedah
Pulau Pinang Portal ZPP

* bermaksud masih tiada kemaskini daripada portal rasmi mengenai bantuan ini.

Anda boleh join Grup Bantuan Kerajaan ini untuk mendapatkan kemaskini di kawasan anda.

Setiap permohonan bantuan ini mempunyai tarikh tutup. Sila rujuk pada Pejabat Majlis Agama Negeri masing-masing sebelum memohon.

PM telah mengumumkan kerajaan akan memberikan Bantuan Tambahan PKP 3.0 sebanyak RM100-500 untuk Isi rumah dan Bujang.

{ 43 comments… read them below or add one }

Rajesvary June 15, 2021 at 8:46 pm

Hi

Reply

Noriza bt Abdul Manaf June 15, 2021 at 9:32 pm

Lot 1862 Kg Padang Tembesu
16200 Tumpat
Kelantan

Reply

Nor Hasmas binti Zakaria June 18, 2021 at 5:26 pm

Saya nak tahu keputusan kelayakan

Reply

Azmi Bin Mohamad June 16, 2021 at 10:06 am

Saya tiada kerja

Reply

Azmi Bin Mohamad June 16, 2021 at 10:07 am

Tiada pekerjaan

Reply

Md yani bin mahmuddin June 16, 2021 at 6:37 pm

Tidak dapat meneruskan perkerjaan

Reply

Noorazimahjant June 27, 2021 at 9:49 pm

Saya ni tak ada kerja lagipun saya ni anak yatim piatu tiada keluarga sendiri saja.

Reply

Rosman bin Husain June 16, 2021 at 11:33 pm

Zakat

Reply

BANTUAN SARA HIDUP June 26, 2021 at 10:51 pm

DAH LA JATUH ‘BEDEBOK’ PAHTU PUNG BAHANG TANGGA PULOK

Reply

Kamasniza binti Mohd Haris June 28, 2021 at 11:22 pm

Assalamualaikum..maafkan saya,saya ini tunggal ads 2 ank 1 BWH tanggungan yang yg kcl 8 thn .sya menyewa sendri berniaga. Sendrii..tapi sekrg pendemik covid. Saya xdpt nk teruskan. Berniaga. Cari duit untuk harian kami.. saya dh cuba mcam2 kat online bakul maknn la. .bantuan rakyatlah . Bila saya nk isi borang. Katanya. Dah penuh… Dan MCM2 lgi..knp ya…kami pun perlukn bantuan. Cuma saya tidak ada lesen ssm biz jual. Brg org. Buat job clener cuci rumh org. Semua modl sendiri.. sekrg .. sat xfhm.. minta suruh. Mohon. Tapi bila. Nk mohon . MCM2. Alsn… Knp ya..adalah satu xlayk untuk terima. Bantuan??

Reply

Rosman bin Husain June 16, 2021 at 11:34 pm

Rm500

Reply

Rosman bin Husain June 16, 2021 at 11:36 pm

Tidak dapat meneruskan pekerjaan

Reply

Fadzilah Bintimohdhassan June 17, 2021 at 4:34 pm

Tidak bekerja

Reply

Rosman bin Husain June 16, 2021 at 11:43 pm

Tiada kerja

Reply

ZURIE June 18, 2021 at 5:51 am

UNTUK JOHOR ADA BANTUAN ZAKAT KE?, MACAM TAK JUMPE PUN

Reply

Muhammad raduan bin latib June 18, 2021 at 1:39 pm

Kerja kilang sudah tiada ot kerja berapa hari sahaja.

Reply

Nor Hasmas binti Zakaria June 18, 2021 at 5:23 pm

Saya nak tahu keputusan

Reply

Aishah M June 19, 2021 at 6:32 pm

BPR 2021 masuk acc suami.. suami submit wad 1 (mental) ic/kad bank hilang. Nak buat..tuan badan on off waras.. ada anak2 8thn – 17thn. Tawakal jer la

Reply

Erwan June 24, 2021 at 12:00 am

Macam mana nak mohon bantuan zakat utk b40

Reply

Rabiaah bt sulaiman June 24, 2021 at 9:32 am

Zakat

Reply

Rabiaah bt sulaiman June 24, 2021 at 9:34 am

Mermerlukan bantuan zakat

Reply

Nurul hidayah June 24, 2021 at 9:33 pm

Johor tiada ke?

Reply

Rohani binti Talib June 24, 2021 at 10:51 pm

saye memerlukan bantuan…

Reply

Rosbiyah Mohamad June 25, 2021 at 12:19 am

Bantuan kecemasan di Selangor masih ada ke tak ada,lagi satu banyak kali dah buat rayuan mohon bantuan setiap bulan di zakat Selangor masih tak lulus,pkp 3.0 suami hilang pekerjaan

Reply

Ilias bin hashim June 27, 2021 at 7:55 pm

Saya hendak mohon bantuan kewangan dan bantuan rumah…sebab suami ke seorg kena tnggungan 8 org 1 rumah…..sebulan gaji suami saya tak dapat hendak tampung kami…duit kena simpan utk sakit demam jugak…..gaji sebulan rm1300 je……

Reply

Noorazimahjan June 27, 2021 at 9:52 pm

Saya ni tak ada kerja lagipun saya ni anak yatim piatu tiada keluarga sendiri saja.

Reply

Nik zulfakar June 28, 2021 at 6:42 am

Kita ini anak yatim piatu tiada siapa siapa untuk tolong kita..hanya serah kepada Allah SWT harap ada orang tolong seadanya ok Assalamualaikum

Reply

Nik zulfakar June 28, 2021 at 6:44 am

Kita ini duda anak satu orang..ada adik beradik 4orang sahaja maaf menganggu Semua ok

Reply

rakyat June 28, 2021 at 10:42 am

kerja dah xde..nk cari keluar cari kerja xboley rentas..perut kosong xdapat nk isi…

Reply

Noordliah binti daud June 28, 2021 at 12:10 pm

Anak saya 5 orang masih bersekolah nak mohon kalau dapat

Reply

Mohd Rizal June 28, 2021 at 1:06 pm

Kerja dah kurang tak ade ode ,nak rentas daerah Pon tak boleh.

Reply

Suhaida Binti Ishak June 28, 2021 at 2:04 pm

Hilang punca pendapatan..saya bekerja sebagai operator pengeluaran jahitan yang bergaji harian..Disebabkan pkp kilang tak dapat operasi.

Reply

Mohd Ferdaus Yacob June 29, 2021 at 1:58 am

GKP x dpt sebab x renew SSM,dr start kena covid.langsung xde projek.x trfikir nk rrnew ssm………tekanan beb aku skrg ni,.ni bantuan untuk bujang Rm 100.sedih la…

Reply

Mariah BT Dillah June 29, 2021 at 1:26 pm

No 23D Kpg Lalang,
95500 Debak,
Sarawak.

Reply

Mariah bt Dillah June 29, 2021 at 1:29 pm

Ssh suami x DPT nk kerja…
Xda kerja…tanggung ank 2 org masih kecil…jual air tebu,x cukup nk tampong mkn minum…

Reply

ERENE AMYSA BINTI ABDUL RAHMAN June 29, 2021 at 5:27 pm

Permohonan bantuan

Reply

Bariee July 1, 2021 at 2:00 pm

Status Duda.Tapi sering miss brim/bsh. Jika terima pun $100 kategori bujang.
Sedangkan sya berusia 54 tahun.
Walaupun anak2 dlm jagaan bekas isteri..namun tanggungjawab tuntutan nafkah tetap dlm tanggungan sya.
Mana mungkin sya mampu tanggung mereka dgn bantuan $100 yg sya terima?
Dlm situasi gawat..ats faktor kesihatan sya tiada pendapatan bulanan(tetap). Sya tlh berhenti kerja pd March 2021(semak kwsp).
Nak byr sewa bilik RM160 sebulan pun sgt membebankan…Adakah pihak2 tertentu yg perihatin trhdp mslh sya…

Reply

Dewi Nana July 11, 2021 at 1:19 pm

Sabah x ada ka mohon susu formula

Reply

ROSNANIYAH BINTI MD IDRIS July 21, 2021 at 10:28 pm

saya tiada pendapatan tetap dan menjaga dua orang cucu anak yatim
ALAMAT : NO.70 PKPB BUKIT KENAU PULAU MANIS PEKAN PAHANG

Reply

Maidah bin galiong August 5, 2021 at 8:44 pm

Bagus lah bagi bantuan,sya empat anak dan sya tidak boleh karja sebab sya stroke sudah yang awal bulan satu tahun ini..

Reply

NOOR ATIKAH BINTI MD SID August 7, 2021 at 4:00 pm

Macam mana cara nak mohon

Reply

Naza August 12, 2021 at 3:48 am

Ada effect ke korg yg mohon bantuan kt sini??? Jgn harap krajaan je, doa Tuhan sama.

Reply

Shawal August 27, 2021 at 10:32 am

Tidak bekerja dan mak saya stroke

Reply

Leave a Comment


Jawatanmalaysia.net merupakan portal kerja kosong Malaysia 2020 yang menghimpunkan jawatan kosong kerajaan dan juga kerja kosong swasta terkini. Para majikan juga boleh iklankan jawatan kosong terbaru syarikat secara percuma disini.

Tentang Kami | Hubungi Kami | Penafian

© 2005-2021