bantuan pkp 3.0 zakat majlis agama

Permohonan Bantuan Zakat PKP 3.0 (Semua Negeri)

Kami senaraikan Bantuan Zakat PKP 3.0 mengikut negeri untuk anda mohon terutama mereka yang terjejas ketika pelaksanaan PKP 3.0 ketika ini.

Bantuan Zakat PKP 3.0

Bantuan Zakat 3.0 ini diperkenalkan oleh Majlis Agama Negeri masing-masing.

[adssulvo1]

Ianya untuk membantu mereka yang terkesan ketika PKP 3.0 ini terutama golongan B40.

Nilai bantuan adalah berbeza mengikut Majlis Agama Negeri masing-masing.

Sebagai contoh, Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) melancarkan Bantuan Zakat Kecemasan 3.0 MAIWP sebanyak RM500 untuk B40.

Manakala Majlis Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang (MUIP) pula memberikan bantuan wang tunai RM200 hingga RM300 secara one-off kepada yang layak.

Anda boleh semak senarai dibawah mengikut negeri anda:

Negeri Link Permohonan
Wilayah Persekutuan
(Kuala Lumpur, Labuan & Putrajaya)
Portal MAIWP
Pahang Portal MUIP
Negeri Sembilan Portal MAINS
[adssulvo1]
Kelantan Portal Prihatin MAIK
Terengganu *
Perak Portal MAIAMP
Perlis *
Sabah *
Sarawak *
Melaka *
Selangor Zakat Selangor
Johor *
Kedah Portal Lembaga Zakat Negeri Kedah
Pulau Pinang Portal ZPP

[adstextapply]

* bermaksud masih tiada kemaskini daripada portal rasmi mengenai bantuan ini.

Anda boleh join Grup Bantuan Kerajaan ini untuk mendapatkan kemaskini di kawasan anda.

Setiap permohonan bantuan ini mempunyai tarikh tutup. Sila rujuk pada Pejabat Majlis Agama Negeri masing-masing sebelum memohon.

PM telah mengumumkan kerajaan akan memberikan Bantuan Tambahan PKP 3.0 sebanyak RM100-500 untuk Isi rumah dan Bujang.


Comments

49 responses to “Permohonan Bantuan Zakat PKP 3.0 (Semua Negeri)”

  1. Rajesvary Avatar
    Rajesvary

    Hi

  2. Lot 1862 Kg Padang Tembesu
    16200 Tumpat
    Kelantan

    1. Saya nak tahu keputusan kelayakan

  3. Tidak dapat meneruskan perkerjaan

    1. Saya ni tak ada kerja lagipun saya ni anak yatim piatu tiada keluarga sendiri saja.

    1. BANTUAN SARA HIDUP Avatar
      BANTUAN SARA HIDUP

      DAH LA JATUH ‘BEDEBOK’ PAHTU PUNG BAHANG TANGGA PULOK

      1. Kamasniza binti Mohd Haris Avatar
        Kamasniza binti Mohd Haris

        Assalamualaikum..maafkan saya,saya ini tunggal ads 2 ank 1 BWH tanggungan yang yg kcl 8 thn .sya menyewa sendri berniaga. Sendrii..tapi sekrg pendemik covid. Saya xdpt nk teruskan. Berniaga. Cari duit untuk harian kami.. saya dh cuba mcam2 kat online bakul maknn la. .bantuan rakyatlah . Bila saya nk isi borang. Katanya. Dah penuh… Dan MCM2 lgi..knp ya…kami pun perlukn bantuan. Cuma saya tidak ada lesen ssm biz jual. Brg org. Buat job clener cuci rumh org. Semua modl sendiri.. sekrg .. sat xfhm.. minta suruh. Mohon. Tapi bila. Nk mohon . MCM2. Alsn… Knp ya..adalah satu xlayk untuk terima. Bantuan??

  4. Tidak dapat meneruskan pekerjaan

  5. UNTUK JOHOR ADA BANTUAN ZAKAT KE?, MACAM TAK JUMPE PUN

  6. Muhammad raduan bin latib Avatar
    Muhammad raduan bin latib

    Kerja kilang sudah tiada ot kerja berapa hari sahaja.

  7. Saya nak tahu keputusan

  8. Aishah M Avatar
    Aishah M

    BPR 2021 masuk acc suami.. suami submit wad 1 (mental) ic/kad bank hilang. Nak buat..tuan badan on off waras.. ada anak2 8thn – 17thn. Tawakal jer la

  9. Macam mana nak mohon bantuan zakat utk b40

  10. Rabiaah bt sulaiman Avatar
    Rabiaah bt sulaiman

    Zakat

  11. Rabiaah bt sulaiman Avatar
    Rabiaah bt sulaiman

    Mermerlukan bantuan zakat

  12. […] negeri lain, anda boleh rujuk senarai Bantuan Kecemasan Zakat PKP 3.0 untuk negeri […]

  13. Nurul hidayah Avatar
    Nurul hidayah

    Johor tiada ke?

  14. Rohani binti Talib Avatar
    Rohani binti Talib

    saye memerlukan bantuan…

  15. Rosbiyah Mohamad Avatar
    Rosbiyah Mohamad

    Bantuan kecemasan di Selangor masih ada ke tak ada,lagi satu banyak kali dah buat rayuan mohon bantuan setiap bulan di zakat Selangor masih tak lulus,pkp 3.0 suami hilang pekerjaan

    1. Ilias bin hashim Avatar
      Ilias bin hashim

      Saya hendak mohon bantuan kewangan dan bantuan rumah…sebab suami ke seorg kena tnggungan 8 org 1 rumah…..sebulan gaji suami saya tak dapat hendak tampung kami…duit kena simpan utk sakit demam jugak…..gaji sebulan rm1300 je……

  16. Saya ni tak ada kerja lagipun saya ni anak yatim piatu tiada keluarga sendiri saja.

  17. Nik zulfakar Avatar
    Nik zulfakar

    Kita ini anak yatim piatu tiada siapa siapa untuk tolong kita..hanya serah kepada Allah SWT harap ada orang tolong seadanya ok Assalamualaikum

  18. Nik zulfakar Avatar
    Nik zulfakar

    Kita ini duda anak satu orang..ada adik beradik 4orang sahaja maaf menganggu Semua ok

    1. rakyat Avatar
      rakyat

      kerja dah xde..nk cari keluar cari kerja xboley rentas..perut kosong xdapat nk isi…

      1. Noordliah binti daud Avatar
        Noordliah binti daud

        Anak saya 5 orang masih bersekolah nak mohon kalau dapat

  19. Mohd Rizal Avatar
    Mohd Rizal

    Kerja dah kurang tak ade ode ,nak rentas daerah Pon tak boleh.

  20. Hilang punca pendapatan..saya bekerja sebagai operator pengeluaran jahitan yang bergaji harian..Disebabkan pkp kilang tak dapat operasi.

  21. GKP x dpt sebab x renew SSM,dr start kena covid.langsung xde projek.x trfikir nk rrnew ssm………tekanan beb aku skrg ni,.ni bantuan untuk bujang Rm 100.sedih la…

  22. Mariah BT Dillah Avatar
    Mariah BT Dillah

    No 23D Kpg Lalang,
    95500 Debak,
    Sarawak.

  23. Mariah bt Dillah Avatar
    Mariah bt Dillah

    Ssh suami x DPT nk kerja…
    Xda kerja…tanggung ank 2 org masih kecil…jual air tebu,x cukup nk tampong mkn minum…

  24. Bariee Avatar
    Bariee

    Status Duda.Tapi sering miss brim/bsh. Jika terima pun $100 kategori bujang.
    Sedangkan sya berusia 54 tahun.
    Walaupun anak2 dlm jagaan bekas isteri..namun tanggungjawab tuntutan nafkah tetap dlm tanggungan sya.
    Mana mungkin sya mampu tanggung mereka dgn bantuan $100 yg sya terima?
    Dlm situasi gawat..ats faktor kesihatan sya tiada pendapatan bulanan(tetap). Sya tlh berhenti kerja pd March 2021(semak kwsp).
    Nak byr sewa bilik RM160 sebulan pun sgt membebankan…Adakah pihak2 tertentu yg perihatin trhdp mslh sya…

  25. […] Mohon juga: Permohonan Bantuan Zakat PKP 3.0 (Semua Negeri) […]

  26. Dewi Nana Avatar
    Dewi Nana

    Sabah x ada ka mohon susu formula

  27. […] negeri lain, anda boleh rujuk senarai Bantuan Zakat PKP Majlis Agama (semua negeri) […]

  28. ROSNANIYAH BINTI MD IDRIS Avatar
    ROSNANIYAH BINTI MD IDRIS

    saya tiada pendapatan tetap dan menjaga dua orang cucu anak yatim
    ALAMAT : NO.70 PKPB BUKIT KENAU PULAU MANIS PEKAN PAHANG

  29. Bagus lah bagi bantuan,sya empat anak dan sya tidak boleh karja sebab sya stroke sudah yang awal bulan satu tahun ini..

  30. Macam mana cara nak mohon

  31. Ada effect ke korg yg mohon bantuan kt sini??? Jgn harap krajaan je, doa Tuhan sama.

  32. Tidak bekerja dan mak saya stroke

  33. Wow, fantastic blog structure! How long have you ever been blogging for?
    you make running a blog look easy. The overall look of your site is fantastic, as well as the
    content material! You can see similar here najlepszy sklep

  34. Wow, wonderful blog layout! How lengthy have you ever been blogging for?
    you made running a blog glance easy. The overall look of your website is wonderful, let alone the content!
    You can see similar here sklep online

  35. Your article helped me a lot, is there any more related content? Thanks!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *